Bármit mondhatsz – Szeret, nem szeret, miért nem szeret?
Április 11-én bemutattuk legújabb előadásunkat, melyről a Színházat nekünk portál is beszámolt. Köszönjük!
Kovács Patrícia szívszorítóan játssza a válságba került női szív valamennyi dilemmáját. A nőt, aki hosszas vívódások után, újra és újra végiggondolva az életét meghoz egy nehéz döntést, melyhez úgy tűnik, tartani fogja magát, és ez kölcsönöz a személyiségének egy áttörhetetlen ridegséget és behozhatatlan távolságot. Schmied Zoltán arcán és szemében a kezdeti menekülés után az értetlenség, a lefagyás, az okkeresés jelenik meg. A kész tények elé állított férfi tehetetlensége. Szerintem óhatatlan, hogy az egyik, vagy a másik szereplővel jobban azonosuljunk, ha átéltünk már ilyen helyzetet.
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét.
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik.
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is.