Írások
-
Interjúk
„Hagyják alkotni szabadon a művészeket”
Hernyák György. Tanár, rendező. Az Újvidéki Művészeti Akadémián szerzett rendezői diplomát Boro Draskovic osztályában, dolgoztt az Újvidéki Rádióban, a Szabadkai Népszínház főrendezőjeként, ő a Tanyaszínház egyik alapítója ... Szerda Zsófia
-
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó -
Interjúk
„A színházban a szakmaiság kell, hogy legyen a fő szempont, aztán otthon meg ki-ki gondoljon, amit akar”
Molnár Piroskát senkinek nem kell bemutatni. A ma élő egyik legnagyobb színészünk. Kitüntetéseit és elismeréseit felsorolni is nehéz lenne. Mi hajtja mégis előre ennyi pályán töltött év és oly sok remekül megformált szerep után és honnan merít erőt minden este? – erről kérdeztem a Tanárnőt. Barna Zsombor -
Interjúk
„Élvezem, hogy nem a 3. emeleti szobámból látok rá a színház működésére, hanem a legfontosabb szögből: a színpadon állva.”
A Vígszínház évadzáró bemutatója Valló Péter rendezésében Mary Chase vígjátéka, a Barátom, Harvey. A láthatatlan, több mint 2 méteres nyúl Elwood bácsi életét teszi boldoggá, akit Rudolf Péter alakít. A Vígszínház igazgatója ebben a szerepben áll először színpadon az általa vezetett intézményben. Közben a napi ügymenet mellett a jövő évadot is tervezni kell. Tud ebben segíteni Harvey? Rudolf Péterrel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A TESZT egy forrongó üst, amiben sok minden fő
Sűrű napok álltak mögöttünk, sok kiváló előadással és szakmai beszélgetéssel. Most egy kötetlenebbre is sort kerítettünk. Szerda Zsófia -
Interjúk
„Olyan, mintha most lennék igazán a közegemben.”
Láng Annamáriát, Budapest-Bécs között ingázva csíptem el. Az első szó, ami eszembe jut róla, hogy egy, József Attila-i értelemben véve: európai nő. Harmonikus és megnyugtató a jelenléte, kisimult a létezése és a gondolatai. Egész-séget sugároz kívül-belül. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Akkor se lenne hiányérzetem ha többé nem állnék színpadra színészként”
László Sándor. Színész, rendező, az újvidéki Művészeti Akadémia osztályvezető tanára. Középiskolásként dőlt el számára, hogy színész akar lenni, amikor egy Harag György-előadást nézett a szabadkai Népszínházban, s a színpadon egy koporsó volt, benne Árok Ferernc feküdt. Aki egyszer csak felült, és azt mondta: „Úgy döntöttem, gazember leszek.” – ez a mondat volt a döntő. Szerda Zsófia -
Interjúk
„Nagy a felelősség magaddal szemben, nem hibázhatsz!”.
Napfényes, tágas lakásban jön elém, karcsún, széles mosollyal invitál .Teával kínál. Mintha Mirandolina , Blanche, Elmira vagy Phaedra szólalna meg szép, meleg hangján és lehet, hogy Joli néni A mi kis falunkból? Tímár Évával, hosszú, változatos színészi pályájáról, életéről beszélgetünk . Lovas Ildikó -
Interjúk
„Tudom, hogy a rendezők velem vannak, hogy jobb legyek, és hogy kihozzák belőlem a legtöbbet!”
Hartai Petra, gondoltam, majd fogom magam és egyszerűen írok róla pár csinos, szofisztikált jelzőt és ezzel kész is a szokásos bevezető. Ez azonban nem ilyen egyszerű ... Gyulay Eszter -
Interjúk
Feedback, turbina, B-terv
Nehezen tudok elfogultság nélkül írni róla. 21 éves volt, amikor először színpadon láttam, és ha tehetem, azóta is minden szerepében megnézem, Ha leülünk beszélgetni, biztosan szóba kerül Huszár Zsolt és a meghatározó Új színházi stúdiós évek, a „mini bradpittség” és a közösen készített Madárka előadás. Gyulay Eszter -
Művészek írták
Átalakulások extázisa
A Bakkhánsnők Euripidész hattyúdala volt. A három nagy antik görög drámaíró közül ő a legfiatalabb – így rálátása volt korának kultúrájára, Dionüszosz ősmítoszában a görög tragédia születésére, és abban talán saját sorsára is. Ezt a művét ugyanis már száműzetésben írta Makedóniában. Szegő György -
Interjúk
A darab minden mondata 36 éve ugyanúgy érvényes …
Willy Russell vígjátékát, a Shirley Valentine-t Balsai Móni játssza a Centrál Színház színpadán. A darabot Ujj Mészáros Károly fordította, és az előadást is ő rendezte. A filmrendezőként megismert művész mostanában sikeres színházi előadásokat jegyez. Ezekről is kérdeztük. Farkas Éva -
Interjúk
„Öröm volt számomra ez a szezon”
A megbeszélt időpontban mosolyogva áll az ajtóban Egri Márta, háta mögül Dió kutya kíváncsian méreget. A színházi évad vége felé összegzésre kérem a művésznőt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„A nézőknek mérhetetlenül szükségük van a napsütéses, derűsebb színházi estékre.”
A Vígszínház mutatta be Mary Chase Barátom, Harvey című vígjátékát Rudolf Péterrel a főszerepben. Az előadást Valló Péter rendezte, aki nemcsak a Vígszínház, hanem a Radnóti Színház műsorának alakításában is fontos szerepet játszik. Mik a feladatok a covid után, és hogyan látja ebben saját lehetőségeit? Erről is kérdeztük. Farkas Éva -
Interjúk
„Ez a darab olyan, mint egy terápiás vagy tanácsadó előadás.”
Balsai Móni játssza a Shirley Valentine-t a Centrál Színházban. Willy Russell vígjátékát a színésznő férje, Ujj Mészáros Károly fordította és rendezte. A művészpár „szeretetcsomagjáról” a színésznőt kérdeztük. Farkas Éva